קורס הכנה ללידה – מה חשוב שתלמדי שם

כל תקופת ההריון על כל רגעיה, הכיפיים יותר והכיפיים פחות, מתנקזת ליום אחד גדול ומרגש – יום הלידה.

בטוח רצות לך הרבה שאלות בראש על איך מתכוננים לקראת היום המיוחל, במיוחד אם זהו ההריון הראשון שלך ואת טיפה לחוצה והכל מרגיש לך מוזר ולא ברור.

כדי שתוכלי לגשת לתהליך הזה בצורה חכמה יותר ומלחיצה פחות, קיימים קורסים להכנה ללידה.

קורס הכנה ללידה יכין אותך לרגע האמת ויעניק לך כלים פרקטיים על מנת שתוכלי  להתנהל בעת הלידה מתוך בטחון, ידע ורוגע. על ידי התנסות מוקדמת לתהליך הלידה שצפוי לך, ולקבל החלטות על הצד הטוב ביותר.

יש המון מוסדות רפואיים, ובין היתר גם שירותים שניתנים על ידי נשים מוסמכות באופן פרטי ומותאם אלייך. כדי שתוכלי לקבל החלטה הנוגעת לבחירת הקורס ולבחור את האחד שיתאים לך, ערכתי לך רשימה של דברים שאת צריכה לדעת.

 

מה הם הנושאים המרכזיים שכדאי שתלמדי בקורס?

לרוב, קורס הכנה ללידה מתחלק לשלושה חלקים עיקריים וכולל בתוכו את השלב התיאורטי, המעשי והחוויתי.

בחלק התיאורטי שהוא גם החלק הראשון, חשוב שתלמדי ותקבלי מידע על כל שלבי הלידה, סימנים מבשרי לידה, סוגי לידות, בחירת מקום לידה, על שרירי הרחם ואיך הם מגיבים לפחד וביטחון. איך להכין את הגוף לקראת הלידה וכלים לבניית תכנית לידה.

בחלק המעשי חשוב שתקבלי כלים פרקטיים לכל שלבי הלידה ואחריה כגון: תנועות, תרגילי נשימה ותנוחות מסוימות שיקלו עלייך בזמן הצירים והלידה. טיפים וסימני אזהרה לטיפול בתינוק בבית, בדיקות וחיסונים, הנקה ועוד.

בחלק החוויתי והאחרון חשוב שתקבלי טיפים להתמודדות עם המציאות החדשה וכלים שיעזרו לך לדעת איך לטפל בתינוק שלך.

 

באיזה שלב כדאי להתחיל את הקורס?

ככל שתקדימי יותר לעשות, כך תאפשרי לעצמך יותר זמן להתכונן ולתרגל ולהיות בטוחה שאת מוכנה לעבור את הלידה ברוגע וביטחון מלא. בדרך כלל מתחילים קורסי הכנה ללידה לקראת החודש השישי.

 

למה כדאי להשתתף בקורס הכנה ללידה?

לפי מחקרים שנערכו בנושא, יולדות שעברו לידה לאחר שסיימו קורס הכנה ללידה מקיף ואיכותי, דיווחו על חווית הלידה כאירוע חיובי יותר עם פחות כאבים בלידה בניגוד ליולדות שלא עברו קורס כזה.

המידע, הטיפים והכלים שתרכשי מקורס כזה יעזרו לך לחוות את הלידה בצורה קלה ורגועה יותר, כמעט ללא שימוש במשככי כאבים מהסיבה הפשוטה שפשוט לא תרגישי צורך להשתמש בהם.

 

קורס הכנה ללידה – מה חשוב שתלמדי שם?

קורס שישלב בתוכו ידע ו״ארגז כלים״ שתוכלי לאמץ ולהשתמש בו בזמן אמת הוא קורס מקיף ואיכותי באמת. ההסבר שכתבתי במאמר בהרחבה על החלקים שצריכים להיכלל בקורס ומה חשוב שתלמדי יעזרו לך לבחור את הקורס הנכון והמתאים ביותר עבורך שילווה אותך לקראת הלידה והשלב החדש והמרגש שאת הולכת לעבור בחייך.

לפני ואחרי הלידה

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
בטן הריונית
שיתוף בפייסבוק
צייצו בטוויטר
שתפו בווטסאפ
כתבות נוספות מהמגזין של קידיפדיה