שמן קנאביס לילדים אוטיסטים – האם זה באמת עוזר

אין ספק שההתמודדות עבור ילדים אוטיסטים קשה לכל הצדדים במקרים קשים, המצוקה שלהם לא תמיד מוצאת ביטוי וכולם זקוקים לפתרונות חדשים שהעולם יציע בכדי להקל ולשנות

את פני הדברים.

שמן קנאביס זה דבר שכבר מוכר והפך להיות ידוע בציבור כעוזק ומקל בדברים רבים ומגוונים לכל אדם, אולי תופתעו לגלות שגם עבור ילדים אוטיסטים, שמן הקנאביס יכול להיות לעזר

ולהתחיל לשנות את התמונה.

 

החלטת משרד הבריאות

שנה שעברה משרד הבריאות אישר סוף סוף שימוש בקנאביס רפואי לטיפול באוטיזם. אך לא היה זה מדובר בתהליך פשוט, הניסיון לעשות סדר בהחלטות בנושא יצר חלוקת זנים שרירותית ולא רגישה, בנוסף לקריטריונים קרים במיוחד לקבלת רישיון. בין הקריטריונים, טיפול תרופתי מקדים כהכרח לפני קבלת האישור לרישיון לטיפול בקנאביס רפואי.

 

תהליך הטיפול

התהליך של הטיפול מתחיל בפניה ישירה לפסיכיאטר על פי ההנחיות של משרד הבריאות, לאחר הפניה, הפסיכיאטר צריך להמליץ על קבלת קנאביס רפואי, במקרים מסוימים אפשר לקבל מרשם כבר בפגישה הראשונה לרכישת שמן קנאביס בבית המרקחת. מתחילים בטיפול מזן אחד, ואז ממנו ממשיכים להתקדם במידת הצורך, גם לבדיקת זנים אחרים.

 

דיווח מההורים

לאחר הרבה בדיקות שונות והתנסויות, הורים רבים התחילו לדווח שאין פה שום תוצאות כמו תרופת קסם, אך טיפול פסיכיאטרי פעמים רבות מלווה בתופעות לוואי שליליות ואילו הקנאביס עובר יותר בטוב. כמובן שאין תשובה מוחלטת, אם זה עוזר המון או אם זה עדיף על טיפול תרופתי סטנדרטי, אך כן יש דיווחים של השפעה על התנהגויות, וויסות והרגעה.

 

גם שמן סי בי די

ישנם דיווחים חדשים, על מחקרים רבים בתחום השפעת שמן cbd על אוטיזם, לחומר הזה אין השפעה ממסטלת, ובעל פוטנציאל גדול לטיפול באוטיזם. שמן זה גם הוא מיוצר מצמח הקנאביס, ויש לו השפעה על מערכת העצבים, ובכך גלום הפוטנציאל והעדויות החדשות בשטח, שהוא יכול לעזור ולהקל על מצבים רבים שמתמודדים איתם באוטיזם.

 

מה ההורים צריכים לדעת לפני

לפני שתיקחו את הילד שלכם בדרך הזו, יש דברים שחשוב לדעת לגבי התהליך והטיפול בכלל. הטיפול בילדים על ידי קנאביס מחייב דיווח מלא של כל מי שמעורב חיי הילד, הורים, צוותים טיפוליים, סייעים ועוד. בנוסף, חשוב מאוד לשים לב להיזהר מאנשים ומרפאות שאולי אינן מקור אמין. בנוסף, זכרו מדובר כאן בתהליך שלוקח זמן, לכן סבלנות זה ממפתח.

 

התאמה אישית לכל אחד

בסופו של דבר שמן קנאביס לילדים אוטיסטים זה דבר שבהחלט יכול לעזור, והדבר העיקרי ביותר בתהליך הזה, זו התאמה אישית. בתהליך כזה צריך לעשות את הדברים לאט ובטוח, עם התאמה אישית ומדויקת לילד שלכם. יש כאן פוטנציאל מאוד גדול להשפעה חיובית משנה חיים, עדיף לא לרוץ עם זה, לתת לדברים לקרות ולהתפתח בנחת ובהדרגה.

נוזל רפואי

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
מוצר רפואי
שיתוף בפייסבוק
צייצו בטוויטר
שתפו בווטסאפ
כתבות נוספות מהמגזין של קידיפדיה