איך עושים טיפול שורש עם גשר בשיניים

גשר בשיניים מבוצע כדי להחליף שן חסרה או שבורה כאשר היא מלאכותית.

את הגשרים שמים על השיניים האמיתיות ב-2 הצדדים של החור וזאת בכדי להחזיק ולשמור את השן המלאכותית במקום.

הגשר יכול להיות תמידי או נשלף כך שהמטופל יכול להוציא לבד את הגשר.

אחרי שעושים טיפול שורש לפעמים משתמשים בגשר כדי לשחזר את השן.

 

קצת על גשר בשיניים

הגשר הוא שן מלאכותית שיכולה להחליף שן אחת או כמה שיניים והשן המלאכותית נראית כמו שן אמיתית. כדי לשים גשר יש להיעזר ברופא שמתמחה בכך. סתימת השן יכולה להיות באמצעות כתר- חתיכה של שן מלאכותית שמתחברת לשן אמיתית, אך כתר לבד לא מספיק ומומלץ לעשות גשר, כאמור, מבנה של שן אחת או יותר אותו מעגנים לפה.

 

מספר שימושים לגשר

מטופל יכול להזדקק לגשר באחת מהמקרים הבאים: למטופל יש שן מתפוררת ואף בסכנת נפילה או שצריך לעקור אותה, מטופל עבר פציעה חמורה או תאונה שהזיקו לשן באופן בלתי הפיך ולבסוף כאשר השן בעלת רקבון גדול או זיהום כך שסתימה לא מספיקה וגם לא טיפול שורש- RootCanals. בכל אחד מהמקרים, הגשר יעזור למטופל להרגיש בנוח יותר ולשפר לו את הלעיסה והחיוך ובנוסף, להפסיק את הכאב בשן הפגועה.

 

סוגים שונים של גשרים

סוג הגשר פירוט
מסורתי הנפוץ ביותר שגם ניתן לתקן אותו או להסיר אותו. מדובר ב-2 כתרים שאחראים לייצוב שיניים מלאכותיות.
שלוחה כתר אחד המשמש לתמיכה בכדי לא לפגוע בשיניים בריאות אך יחד עם זאת עלול להגדיל את הסיכוי לפגיעה בשן או בלסת.
מרילנד פולשני פחות ממסורתי או שלוחה, כאשר הוא מעוגן במסגרות חרסינה/מתכת שמחוברות לגב של השיניים  מ-2 צידי החור. אמנם גשר מרילנד שומר על השיניים בריאות אך הוא פחות בטוח.
נתמך יותר יקר ופולשני אך יחד עם זאת יותר בטוח, כאשר הגשר נתמך ע"י שתלים דנטליים שמשמשים כעוגנים.

 

הקשר בין גשר בשיניים לטיפול שורש

טיפול שורש מתבצע כאשר ישנו זיהום חמור שהופך לדלקת שמתפשטת אל תוך השן (מוך השן) ובמצב זה מסירים את כל הרקמה הנגועה ומנקים, כך נוצר חלל שאותו ממלאים בחומר מיוחד לקבלת סתימה זמנית שמוחלפת בסתימה קבועה לאחר כמה שבועות. לפעמים יש חשש שגם הסתימה הקבועה  לא תחזיק מעמד ואז משתמשים בכתר או בגשר בשיניים. הגשר מבטיח שהשן החלופית לא תיפול והמטופל יוכל לנהל אורח חיים תקין בכל מה שקשור למזון ולעיסה.

 

סיכום

אדם שחסרות לו שיניים מכל מיני סיבות או שהשיניים שלו רקובות יסבול גם מהמראה והאסתטיקה וגם מאכילה כך שבאופן כללי איכות החיים יכולה להיפגע אך על מנת לפתור זאת, מקובל ונפוץ מאד לבצע טיפולי שורש והוספת גשרים בכדי לשחזר את יכולת האכילה באופן תקין וגם לשפר את המראה והחיוך.

 

מיטת טיפולים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
שניים קדמיות
שיתוף בפייסבוק
צייצו בטוויטר
שתפו בווטסאפ
כתבות נוספות מהמגזין של קידיפדיה