איך קוראים שפת גוף

שפת גוף הוא תחום מרתק בתוך עולם הפסיכולוגיה. בעוד הוא נחקר בתוך המעבדות של האוניברסיטאות הגדולות ברחבי הארץ והעולם, הוא למעשה פוגש את כולנו. כשאנחנו בעבודה, בדרכים, בפגישות, עם חברים, משפחה, בסופר, ובעצם – איפה לא. לשפת גוף יש כח אדיר בחיים שלנו, שאם נדע לזהות את הרמזים והסימנים נוכל להשתמש בכך למטרות וצרכים שונים. איך קורים שפת גוף? הינה כמה טיפים מרכזיים.

רגע לפני,

 

למה לקרוא שפת גוף זה חשוב?

למה לדעתכם יש יותר השפעה למילים או לשפת הגוף שלנו? על פי פרופסור אמירוטוס לפסיכולוגיה, אלברט אמריהן כך נראת עוגת התקשורת: למילים יש 7% השפעה מסך התקשורת. לטון הדיבור יש 38% ולשפת הגוף יש 55% מההשפעה.

המשמעות היא פשוטה- כשאנחנו בתקשורת שמכילה הן את המימד המילולי, כלומר המילים, וגם את המימד הבלתי מילולי, כלומר הטון ושפת הגוף – למימד הבלתי מילולי יש חשיבות גדולה יותר.

כדאי עם זאת לא להכנס ללחץ מכל הנושא, כי לחץ פוגע ביכולת לקרוא שפת גוף. לכן, יש כל מיני שיטות להפחתת לחץ שניתן לפתח. אפשר להקליק כאן כדי ללמוד עוד, ולרכוש ידע עדכני בנושא.

 

אז למה לקרוא שפת גוף זה חשוב?

  • אם נדע לקרוא שפת גוף – נדע האם אנשים מרגישים איתנו בנוח או דווקא לחוצים.
  • נדע האם הצד השני נהנה ומשתף פעולה בשיחה, או בפועל אולי חש אי נוחות מסוימת.
  • נוכל לזהות האם הצד השני מנסה להסתיר מאיתנו משהו.
  • נפתח יכולת לזהות האם המסר שהעברנו התקבל בצד השני בצורה טובה.
  • כל אלו באים לידי ביטוי בשלל תחומים – עם משפחה, חברים, מכירות, עבודה, פנאי, צבא, שירות לאומי ועוד.

 

3 טיפים לקריאת שפת גוף

#1 – זהו את הבסיס של שפת הגוף אצל הצד השני

על מנת לדעת מה הצד השני מרגיש או חושב דרך שפת גוף, אנחנו קודם כל צריכים לראות איך הוא פועל ונראה בסיטואציה רגילה ורגועה. לכן למשל בפוליגרף, מתחילים קודם מלקחת בייסליין, כלומר לשאול שאלות שהנבדק מרגיש איתם נינוח, וכך מייצרים תמונת מצב התחלתית.

ובחיים? אם אנחנו בראיון או בשיחה, ניצור תחילה נינוחות ונשאל שאלות שהצד השני כנראה ירגיש איתן בנוח – נראה איך הוא מגיב. וכך נייצר את פרופיל שפת הגוף הבסיסי שלו

 

#2 – שפת גוף היא תלוית הקשר

רגע לפני שנצלול פנימה, חשוב לזכור ששפת גוף היא תלוית הקשר. שילוב ידיים יכול להיות ביטוי לחוסר נוחות ולסגירות, אבל אם המזגן דולק על 16 מעלות, ייתכן ומדובר פשוט בתחושת קור.

תמיד זכרו, כשאתם שופטים שפת גוף שזה תלוי סיטואציה.

 

#3 – שימו לב לשינויים

זיהוי שפת גוף, מתבטא בעיקר בזיהוי שינויים בשפת הגוף של הצד השני. אם קודם הוא היה נינוח, ואחרי שדיברנו על נושא הוא התחיל לזוז בכיסא באי נוחות – סימן שיש משהו שנמצא שם.

ולכן לא נשפוט לפי פעולה ספציפית, אלא לפי שינויים בשפת הגוף של האדם.

שפת גוף היא נושא מרתק, עליו אפשר להרחיב רבות. במסגרת קורס NLP למשל לומדים גם על שפת גוף ותקשורת.

אישה

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
שיתוף בפייסבוק
צייצו בטוויטר
שתפו בווטסאפ
כתבות נוספות מהמגזין של קידיפדיה