באיזה מקרים תעדיפו כתרי זירקוניה

מקרים רבים מביאים לצורך של בניית כתר לשיניים. כתר הוא מבנה המתלבש על השן הקיימת במטרה להגן עליה וליצור מראה אחיד של השיניים. בעוד במרבית המקרים משתמשים בכתרי חרסינה המתלבשים על מבנה מתכת המולבש על השן הקיימת, במקרים מסוימים תעדיפו כתרי זירקוניה.

 

מה זה כתרי זירקוניה?

כתרי זירקוניה הם כתרים לשיניים העשויים מחומר שנקרא זירקוניום אוקסייד.

 

יתרונות לכתרי זירקוניה

  • כתר זה ייתן מראה טבעי לשן ואינו מצריך שילוב של מתכת.
  • כתר הזירקוניה בעל מבנה חלק וחזק בניגוד לכתרי החרסינה.
  • כתר זירקוניה לא יפגע בשיניים הסמוכות.
  • כתר זירקוניה ייצור מראה טבעי ואסטטי לחלל הפה.
  • כתר זירקוניה הוא בעל גוון טבעי ולבן בניגוד לכתר חרסינה שבמקרים בהם החרסינה דקה מדי ניתן לראות את מבנה המתכת תחתיה, דבר שייצור מראה כהה בחלקים מסוימים של השן.

 

שיטת ייצור כתרי זירקוניה

כתרי זירקוניה הם לרוב יקרים יותר מכתרי חרסינה. תהליך הייצור שלהם כולל סריקה ממוחשבת של השן ועבודה עם תוכנה מיוחדת לייצור הכתר ולבסוף שימוש במחרטה ממוחשבת המייצרת את הכתר עצמו.

 

מתי תעדיפו כתר זירקוניה?

למרות היותו יקר יותר מכתר חרסינה, במקרים מסוימים בכל זאת תעדיפו כתר זירקוניה.

  • אלרגיה למתכת – מטופלים מסוימים עלולים להיות אלרגיים למתכת, לכן הם לא יכולים להשתמש בכתר החרסינה הקלאסי המצריך מעין מסגרת או תושבת העשויה מתכת, אלא הם צריכים להשתמש בכתר זירקוניה שאינו מצריך שימוש במתכת כלל.
  • עבודה מהירה – יצירת כתרי זירקוניה והלבשתם על השיניים הוא הליך מהיר יותר מאשר ייצור והלבשת כתרי חרסינה על השיניים. במקרים מסוימים, כמו למשל לפני אירוע או מצב בו האסתטיקה של השיניים חשובה והטיפול בה לא יכול לחכות, עבודה מהירה בהחלט יכולה לעזור.
  • שיניים קדמיות – כאשר הנזק שמצריך טיפול הוא בשיניים הקדמיות, האסתטיקה חשובה הרבה יותר וכתרי זירקוניה שיתנו מראה לבן וטבעי ייצרו את האסתטיקה המתבקשת.

 

כתרי זירקוניה בטורקיה

המחיר של כתרי זירקוניה בטורקיה הוא נמוך משמעותית בניגוד למחיר בישראל. בנוסף המטופל מעורב בכל הנוגע לבחירת הגוון והצורה של הכתר תוך ייעוץ צמוד של הרופא.

 

לסיכום

במקרים מסוימים תרצו להשתמש בכתרי זירקוניה במקום בכתרי חרסינה. כתרי זירקוניה עשויים מחומר הנקרא זירקוניום אוקסייד. לכתרי זירקוניה מספר יתרונות ביניהם: חוזק החומר, מראה טבעי ואסתטי, ללא שילוב של מתכת ועוד. שיטת הייצור של הכתרים היא ממוחשבת ומהירה. למרות היותם יקרים יותר מכתרי חרסינה, במקרים מסוימים תעדיפו כתרי זירקוניה לדוגמא, אם אתם אלרגיים למתכת, תבחרו להשתמש בכתרי זירקוניה מאחר ואין כל שימוש במתכת בתהליך הייצור שלהם והרכבתם על השיניים, בנוסף במקרה ויש צורך בעבודה מהירה – תהליך ייצור והרכבת כתרי זירקוניה על השיניים הוא הליך מהיר יותר מאשר ייצור והרכבת כיתרי חרסינה. המחיר של כתרי זירקוניה בטורקיה זול יותר מאשר מחיר כתרי זירקוניה בישראל.

מראה טי

אז מה היה לנו עד עכשיו?
שיניים
שיתוף בפייסבוק
צייצו בטוויטר
שתפו בווטסאפ
כתבות נוספות מהמגזין של קידיפדיה