האם יש הבדל בין עגלה לטיולון?

הגעת ילד לעולם היא אירוע משמח מאין כמותו, אך בצד השמחה הרבה, יש צורך גם בלא מעט הכנות ומחקר בנושא זה: מה צריך לארגן לכבוד הרך הנולד? איזה ציוד לקנות לו? ועוד כהנה וכנה שאלות חשובות.

במאמר הבא נידרש לאחת השאלות המרכזיות המעסיקות הורים טריים: האם יש הבדל בין עגלה לטיולון?

 

ראשית האיכות

אם אינכם הורה לפעוט בן כמה חודשים, סביר להניח שגם אתם תבלבלו בין כל המונחים המתארים מוצרים וחפצים לתינוקות. אחת הסוגיות המבלבלות ביותר היא עגלה לעומת טיולון, ומה בכלל ההבדל ביניהם. ראשית נציין שלא משנה מה השם, העיקר שהולכים על מותג איכותי (פשוט לחפש בגוגל טיולון מומלץ, עגלה איכותית או משהו בסגנון ומשם להתקדם במחקר השוק). כעת ננסה לחדד את ההבדל בין השניים.

 

מהי עגלה ומהו טיולון?

עגלה היא לרוב מה שאתם מדמיינים כשעולה המילה עגלה. כלי עם ארבע גלגלים עליו מסיעים את התינוק הצעיר ממקום למקום. בעגלה מורכבת עריסה המאפשרת לילד להימצא בתנוחת שכיבה באופן נוח ומותאם עבורו. בנוסף לעריסה משמעות חשובה במובן ההגנתי שלה. הדפנות שלה גבוהות מספיק כך שהתינוק מקבלת מעטפת מספקת המאפשרת לו לשכב בנחת בלי להיות מוטרד מענייני העולם שבחוץ. קיימים כל מיני סוגים של עגלות: עגלה משולבת, עגלה חצי משולבת, עגלה רב תכליתית ועוד דגמים וקטגוריות מעניינות. לכל סוג יש את הפיצ'רים הבאים אתו ואת מנחי הגוף שהוא מאפשר עבור התינוק. יחד עם זאת, בכול העגלות (או לפחות רובן הגדול) נמצאת העריסה המאפשרת לו לשכב בנוחות ובבטיחות.

טיולון הוא עניין מעט שונה. כאן הדגש הוא על ישיבה ולא על שכיבה. בהתאם, הטיולון מגיע עם מושב ולא עם עריסה. כפי שניתן להבין משמו הוא מותאם לטיולים ומתוכנן עבור נוחותה של המשפחה המטיילת. בין היתר ניתן לזקוף לזכותו את הקומפקטיות המרשימה שלו (לא צריך תא מטען גדול בשביל לאחסן אותו) ואת קלות התפעול שלו. בדיוק מה שצריך בשביל טיול רציני עם התינוק, בארץ או בחו"ל.

 

מתאימים לכל הגילאים

חשוב להבין שהשאלה עגלה או טיולון אינה השאלה המרכזית בשיקולי ההורה המבקש לקנות ציוד לילד הנולד. ניתן למצוא דגמים טובים הן של עגלות והן של טיולונים, כמו גם כאלו המתאימים לכל הגילאים או גילאים ספציפיים (בוגרים או צעירים). גם עגלה וגם טיולון ניתן למצוא עם שלל פיצ'רים ושדרוגים שילהיבו כל הורה חובב גאדג'טים. לכן השאלה שצריכה להישאל היא מהם הצרכים העולים מהקנייה, ובהתאם: איזה עגלה או איזה טיולון יהיה הכי טוב עבורכם?

מרגע שברור לכם מה המטרה שלמה מיועדת הקנייה תוכלו להבין אם ברצונכם עגלה או טיולון, ומאיזה סוג. עבור משפחה שמעוניינת לטייל הרבה ויש לה מכונית קטנה יחסית טיולון יהיה עדיף כנראה. בעוד שלמשפחה בעלת מכונית גדולה ועניין מועט בטיולים ארוכים עגלה תעשה שירות טוב יותר.

עגלה

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
מוצר לתינוקות
שיתוף בפייסבוק
צייצו בטוויטר
שתפו בווטסאפ
כתבות נוספות מהמגזין של קידיפדיה