הכל על קבלת פטור ממס הכנסה

אחד מהקרובים שלכם סובל מאחוזי נכות גבוהים במיוחד? רבים לא יודעים זאת, אבל לא מעט אזרחים ישראלים שסובלים מאחוזי נכות גבוהים במיוחד זכאים לקבלת פטור ממס הכנסה. הפטור הזה מאפשר להם לקבל יותר כסף מההכנסות השונות שלהם. מדינת ישראל מטילה מס על הכנסות שונות, בין אם מדובר על הכנסות מיגיעה אישית ובין אם מדובר על הכנסות שאינן מיגיעה אישית. הנה כל מה שצריך לדעת על קבלת פטור ממס הכנסה. 

 

תנאי הזכאות לקבלת הפטור

לפני שמקבלים פטור ממס הכנסה ישנם תנאי זכאות שצריך לעמוד בהם. תנאי הזכאות האלה נקבעו על ידי המדינה. המחוקק קבע את התנאים הללו מתוך הבנה שישנם אנשים שאין זה צודק לגבות מהם מס על ההכנסות השונות שלהם.

ראשית, על המועמד לקבלת הפטור להיות בעל הכנסה שחייבת במס, מן הסתם. שנית, הוא צריך להיות בעל אחוזי נכות שנקבעו כתוצאה ממספר חוקים שונים, כמו חוק הביטוח הלאומי, חוק נכי צה"ל, חוקי נכות המלחמה ורדיפת הנאצים וחוק נפגעי פעולות האיבה. לבסוף, אחוז הנכות שלו צריך לעמוד על 90%, למעט מקרים שונים בהם יש לו מספר ליקויים בריאותיים.

פטור ממס הכנסה

הגשת בקשה

כדי לקבל את הפטור המדובר, יש להגיש בקשה לקבלת פטור אל רשות המיסים. מי שכבר נקבעו לו אחוזי הנכות הרלוונטיים שיוכל לפנות אל רשות המיסים מלכתחילה. מי שעוד לא נקבעו לו אחוזי נכות, יצטרך לפנות לוועדה רפואית של מס הכנסה. הוועדה היא זאת שתקבע את אחוזי הנכות של מגיש הבקשה.

בהגשת הבקשה לרשות המיסים יש להגיש את הפרוטוקולים של הוועדה הרפואית, המראים מהם אחוזי הנכות של מגיש הבקשה, טופס בקשה לפטור ממס הכנסה ותלוש שכר אחרון מהמעסיק, במידה ומגיש הבקשה הוא שכיר.

פטור ממס הכנסה

החזרי מס הכנסה

מי שמקבל בסופו של דבר את הפטור ממס הכנסה, יכול לקבל עוד סכומי כסף רבים באמצעות הגשה להחזר מס רטרואקטיבי. מי שיכול להוכיח שמצבו הרפואי אפשר לו עוד בעבר לקבל את הפטור, יכול לקבל החזרי מס של עד שש שנים מהשנה בה הוא הוציא את הפטור.

 

פטור שתלוי בהכנסה

חשוב לציין שפטור ממס הכנסה תלוי בהכנסה הישירה שלכם. למעשה, מי שפטור ממס הכנסה לא צריך לשלם את המס הזה רק אם הוא מכניס מתחת לתקרת ההכנסה שקבע החוק. הכנסה מעל לתקרה הזאת תחייב אותו לשלם למס הכנסה בצורה חלקית, כך שהוא לא יוכל להנות מפטור מלא.

פטור ממס הכנסה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
פטור ממס הכנסה
שיתוף בפייסבוק
צייצו בטוויטר
שתפו בווטסאפ
כתבות נוספות מהמגזין של קידיפדיה