הפרדת כוחות – מהעריסה למיטה

הפרדת כוחות 

איך תדעו שהתינוק שלכם צריך לעבור מעריסה ליד המיטה שלכם – למיטת תינוק בחדר משלו?

גידול ילדים מלווה באין ספור התלבטויות והחלטות שצריך לקבל בכל יום. כל הורה נתקל בדילמות סביב נושא השינה, וסביב ההחלטה האם להעביר את התינוק לחדר נפרד. ההתלבטויות האלו הן טבעיות ונורמליות, ואין כלל אחד שמתאים לכולם. חשוב להקשיב לעצמכם ולילדכם, כדי להבין מהי הדרך הטובה ביותר עבורכם.

עצמאי בשטח

יש תינוקות שלומדים להירדם באופן עצמאי כבר בגיל כמה חודשים, בין אם הם יודעים לקחת את המוצץ בעצמם או שהם נרדמים בלעדיו. היכולת הזו להירדם לבד תקל על המעבר לישון על מיטת תינוק בחדר נפרד, בגלל שיש להם את הכלים להתמודד. לעומתם יש תינוקות שצריכים עוד זמן כדי לרכוש את היכולת להירדם לבד. 

אין ספק שהעצמאות והשינה הנפרדת חשובים מאוד להתפתחות של התינוק ולא כדאי "למרוח" את המעבר יותר מדי. אבל זה בסדר גמור לתת לעצמכם ולקטנטן עוד זמן, כדי שתהיו מוכנים יותר והמעבר יהיה קל יותר. בעיקר אם אתם עדיין צריכים לקום אליו מספר רב של פעמים במהלך הלילה, וכאשר הוא יישן בחדר נפרד יהיה קשה יותר להעניק לו את מה שהוא צריך, וגם אתם תהיו הרבה יותר עייפים ומתוסכלים.

יש דרכים כדי לסייע לתינוק ללמוד להירדם לבד בחדר משלו. למשל אפשר לעשות את המעבר בצורה הדרגתית, כאשר בלילה ישנים כרגיל באותו החדר, אבל את שנת הצהריים ישנים כבר במיטת התינוק החדשה. זה יאפשר לקטנטן להסתגל לשינוי, לפתח הרגלים חדשים וגם לפתח ביטחון ביכולת שלו להירדם לבד במיטה חדשה. כדאי גם להתרגל בהדרגה לחדר עצמו, ובמהלך שעות הערות לשחק או לקרוא סיפור בחדר.

לא לחזור לאחור

אחד הדברים הכי משמעותיים הוא לשמור על עקביות. כולנו זקוקים למסגרת קבועה, וילדים זקוקים לכך במיוחד. המסגרת הקבועה מסייעת לנו לדעת מה צפוי לנו בהמשך ומקלה עלינו להיערך לכך. ילדים קולטים במהירות את החוקים, ומבינים אפילו יותר מהר אילו חוקים אפשר להפר ואיך אפשר "ללחוץ" על הכפתורים הנכונים אצל ההורים כדי שתוותרו להם. 

לכן אם החלטתם שהגיע הזמן שלהם לישון על מיטת תינוק בחדר נפרד, אל תוותרו על כך. מתוך רצון להקל על התינוק, הרבה הורים מעבירים אותו באמצע הלילה למיטה שלהם, או להיפך- מאפשרים לו להירדם בחדר המשותף ואז מעבירים אותו למיטה החדשה. במקום לעזור, ההתנהגות הזו רק מבלבלת את התינוק ומקשה עליו להתרגל לשינוי.

אם יש לקטנטן עוד אחים או אחיות גדולים, גם הם יצטרכו להסתגל למצב החדש. לכן מומלץ מאוד לשתף אותם בתהליך ולהסביר מה צפוי להם. העקביות תסייע לכל בני המשפחה להתרגל לשינוי.

גם אם יהיה קשה – יהיה בסדר

תינוקות רבים מתקשים מאוד להסתגל למצב החדש. ולפעמים המצב הפוך, התינוק מסתגל במהירות ואילו שאר בני המשפחה, בין אם זה אחים או הורים, מתקשים להתמודד. זה בסדר וזה טבעי, כולנו זקוקים לזמן כדי להסתגל לשינויים. 

בתור הורים אנחנו רוצים לגונן על הילדים שלנו ולדאוג שיהיה להם רק טוב, אבל ילדים צריכים גם ללמוד איך מתמודדים עם קשיים ותסכולים. זהו שיעור חשוב להקניית הרגלי שינה טובים ובריאים, אבל זה גם שיעור חשוב לחיים עצמם. 

אל תנסו לסלק את המכשול, אלא האמינו בהם ולמדו אותם לבטוח בעצמם, ולהבין שככל שמתאמצים ומתמידים- כך הדברים הופכים קלים ואפשריים יותר. לא תוכלו לעטוף אותם בצמר גפן ולגונן עליהם לנצח, אבל כן תוכלו לתת להם את הכלים והיכולת להתמודד בעצמם.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
Mother putting baby to sleep at the crib
שיתוף בפייסבוק
צייצו בטוויטר
שתפו בווטסאפ
כתבות נוספות מהמגזין של קידיפדיה