טיול אופניים למשפחות: השבילים שאתם חייבים לרכב עליהם

טיול אופניים יחד עם כל המשפחה הוא הזדמנות מצוינת ליהנות מזמן איכות משותף ולהכיר את הארץ מזווית קצת אחרת. במקום לנסוע עם הרכב או לצעוד ברגל, אפשר לעלות על האופניים וליהנות מכייף בלתי רגיל. חשוב כמובן להתאים את הטיול ליכולת האישית של בני המשפחה, לקחת בחשבון את תנאי שביל הרכיבה ולוודא שכולם נשמעים לכללי הרכיבה הבטוחה. מה מיוחד בטיול כזה? מדוע כדאי לעשות אותו דווקא בחורף ובכלל – לאילו שבילי אופניים כדאי לצאת? על כך ועוד, במאמר הבא.

הזדמנות להכיר את הארץ מזווית קצת אחרת

רכיבת שטח יחד עם כל הילדים היא פתרון נהדר למשפחות שמחפשות פעילות מסוג אחר. במקום לרבוץ מול הטלוויזיה, לבלות כמה שעות על חוף הים או בפיקניק בפארק, אפשר לארוז את כולם ולצאת לאחד ממסלולי הרכיבה, המתאימים לכל הגילאים. טיול אופניים למשפחות הוא הזדמנות מצוינת לראות את נופי הארץ מזווית שונה ולחוות את הטבע מקרוב. אתם קרובים יותר לצמחייה, לשבילים עצמם ואפילו לבעלי החיים, שייתכן שתפגשו בדרך. הרכיבה יכולה להיות מאתגרת וללמד אתכם ואת הילדים לא מעט ולהפוך את השעות האלו לבילוי משפחתי בלתי רגיל. קרובים אחד לשני ורוכבים יחד לאורך השבילים. קיים מגוון רחב של אופניים חשמליים לילדים שיכולים להתאים עבור הטיול המשפחתי שלכם.

מדוע כדאי לצאת לטיול כזה דווקא בחורף

חשוב לקרוא על טיפים לרכיבה על אופניים לפני שיוצאים עם הילדים לדרך אל שבילי הרכיבה השונים, כדוגמת הטיפים שניתן למצוא באתר של אקופאן. כמובן שחשוב לוודא שמאמצים כל אחד מהטיפים ובמיוחד אם מתכננים לרכב במהלך החורף. אחד מתוך לא מעט טיפים לרכיבה על אופניים מתייחס למשל לעניין השבילים הרטובים. לאחר הגשם, כשהשביל או הכביש רטוב, חשוב לרכב בזהירות יתרה. לשים לב שכל בני המשפחה רוכבים באיטיות ולא ממהרים. יחד עם זאת, ולמרות האתגר, כדאי גם לזכור שהחורף מביא אתו קסם נהדר, שקשה למצוא בעונות אחרות. מזג האוויר הקריר, הריח של הגשם ובכלל הצמחייה השופעת שעוטפת מסלולים רבים, מוסיפים הרבה מאד לרכיבה עצמה והופכים אותה למיוחדת במינה. מומלץ כמובן לבדוק את תנאי מזג האוויר לפני שיוצאים עם הילדים לרכיבה ולוודא שהם אכן מאפשרים לכם רכיבה בטוחה ונעימה.

דוגמא לשבילי רכיבה שאסור לפספס

ומה באשר לשבילי הרכיבה שכדאי לצאת אליהם? יש לא מעט כאלה, המתאימים במיוחד למשפחות עם ילדים. את חלקם אפשר לשלב גם עם רכב שטח, שייקח אתכם ואת האופניים שלכם לנקודת ההתחלה של המסלול שממנו תוכלו לרכב. במקרה הזה, השכרת רכב לטיול שטח יכולה להיות פתרון מושלם עבורכם, שיאפשר לכם לשלב גם הליכה רגלית אם תרצו, גם רכיבת אופניים וגם גישה למקומות שונים, שניתן להגיע אליהם אך ורק באמצעות רכב שטח. אזור הגלבוע, למשל, הוא אזור נהדר לצאת אליו לרכיבה עם כל בני המשפחה. הוא כולל גם את פארק המעיינות, שהוא עצמו אטרקציה נפלאה ומגוון של מסלולי רכיבה.

אם אתם מחפשים מסלול קל מאד ואתם מתגוררים במרכז, מסלול הרכיבה שבחולון, מסלול שאורכו הכולל הוא 15 ק"מ, יכול להתאים לכם. הוא עוצר בנקודות שונות בעיר והוא  מתאים גם למשפחות עם ילדים צעירים יותר. אם אתם מחפשים קצת אתגר, פארק השקמה הוא מקום נהדר. זהו מסלול ברמה קלה עד בינונית באורך של 18 ק"מ, מסלול שמתחיל בקיבוץ רוחמה ומסתיים בסמוך לקיבוץ אור הנר. מסלול רכיבה ברמה זהה, המתאים גם הוא למשפחות הוא מסלול רמת הנדיב, באורך של 9.5 ק"מ. מסלול זה מתחיל בסמוך לחניית בית הספר "אורט השומרון" והוא כולל הצצה לגני הברון והפתעות נוספות בדרך.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
POST-image-family-trip-on-bicycle
שיתוף בפייסבוק
צייצו בטוויטר
שתפו בווטסאפ
כתבות נוספות מהמגזין של קידיפדיה