כיצד לטפל בבריחת שתן אחרי לידה?

תופעת בריחת השתן לאחר לידה מוכרת וידועה בקרב נשים רבות. שכן, רצפת האגן עברה לא מעט במהלך ההיריון כש"סחבה" את הרחם שנשען עליה והלידה ברוב המקרים לא מוסיפה למצב. בעקבות מצב זה, נשים רבות מחפשות טיפולים שיאפשרו להם לטפל בבעיה שעשויה לגרום לאי נוחות ולתפקוד לקוי במהלך היום יום. יצאנו לבדוק איך אפשר לטפל בתופעה ולהביא להקלה.

 

רקע לכתיבת המדריך

את המדריך הנוכחי בחרנו לכתוב לאחר ששמענו מחברות שלנו שהן סובלות מבריחת שתן. אנחנו מודות שבתור רווקות, נטולות ילדים, לא היה לנו מושג בכלל שתופעה כזו יכולה "לתקוף" נשים צעירות. רק לאחר זמן מה, התברר לנו שלכולן יש מכנה משותף – לידות. החברות שלנו העלו את הנושא ומיד לאחר מכן המשיכו הלאה, כאילו הן מוכנות להתמודד עם הבעיה הזו מבלי לטפל בה (פשוט כי נדמה שהיא הפכה להיות חלק בלתי נפרד מהחיים שלהן). אנחנו, הרווקות שבחבורה, החלטנו לבדוק את הנושא לעומק ולחזור עם מידע שיאפשר להם לדעת איך הן יכולות לטפל בעניין ולחזור לשגרה הבריאה והמוכרת להן.

 

אז איך אפשר לטפל בבריחת שתן לאחר לידה?

מסתבר שיש 2 דרכים עיקריות לטיפול בבריחת שתן בקרב נשים שעברו לידה. הראשונה היא באמצעות טיפולים אלטרנטיביים (במרבית המקרים מדובר ברפואה סינית) וטיפולים של הרפואה המערבית. ראוי לציין כי במקרים חריגים, המטפלים האלטרנטיביים ממליצים לפנות גם אל הרפואה המערבית כדי לבצע אולטרסאונד אגן שיבדוק באופן מקיף את רצפת האגן ויבחן האם יש צורך בהתערבות רפואית מורכבת יותר.

 

פירוט אודות סוגי הטיפולים האלטרנטיביים

הטיפולים האלטרנטיביים כוללים בין היתר את האפשרויות הבאות:

  • דיקור
  • הומאופתיה
  • צמחי מרפא

כדי להגיע לתוצאות מרביות, מטפלים אלטרנטיביים ממליצים לבצע תרגילים לרצפת האגן שמאפשרים לחזק את השרירים שנחלשו לאחר הלידה.

 

 פירוט אודות הטיפולים המערביים

הטיפולים המערביים כוללים בעיקר מתן תרופות. רופאים בדרך כלל בודקים באופן מעמיק אם בריחת השתן נובעת כתוצאה משיעול או מאמץ כלשהו אחר או שמא, אם היא נובעת מתוך זיהום שבא לידי ביטוי בשלפוחית השתן. בכל אחד מהמצבים הללו, ניתנות תרופות שמאפשרות לשקם את האזור ולהביא להקלה.

 

את בהריון ורוצה להימנע מבריחת שתן בהמשך? תכירי את הפטל האדום

אם הגעת אל המדריך הנוכחי כי שמעת שאת צפויה לסבול מבריחת שתן בהמשך, דעי שאת במקום הנכון בזמן הנכון. שכן, מסתבר שיש נשים ששותות חליטה של תה פטל אדום במהלך ההיריון. הן בעצם מכינות את הגוף שלהן לאחר הלידה ומחזקות את שרירי רצפת האגן. שכן, התה עשיר במינרלים וויטמינים שחיוניים לשרירים ומחזקים אותם.

 

לסיכום

עד כאן הבירור המעמיק שערכנו בכל הנוגע לטיפול בבריחת שתן לאחר לידה עבור החברות שלנו. כעת, גם אתן, קוראות יקרות, יכולות לדעת מהם הטיפולים המוכרים ולבחור את המתאים לכן ביותר.

שתן

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
שתן
שיתוף בפייסבוק
צייצו בטוויטר
שתפו בווטסאפ
כתבות נוספות מהמגזין של קידיפדיה