לשמש כאם פונדקאית

 

היתר הפונדקאות בישראל הביא עמו גם המון נשים שהיו מוכנות לשמש כאם פונדקאית. אמנם החששות גדולים וגם לא כל אחת מתאימה, אך עם זאת, טמונים בחוויה הזאת עוד המון יתרונות עצומים לאם הנושאת.

פונדקאות בישראל אינה תהליך קל ומהיר, אך בהחלט מלמד המון את האם הפונדקאית: על עצמה ועל הזוג המיועד, ובסופו של הליך, היא לעולם תהיה זו שאפשרה לזוג חשוך ילדים לחבק את תינוקם בזרועותיהם.

ישנם קריטריונים רבים שאם פונדקאית צריכה לעמוד בהם. אחד מהם הוא שהיא כבר ילדה בעבר לפחות ילד בריא אחד. מכאן, שאימהות פונדקאיות רבות הן גם אימהות ביולוגיות לילדים משלהן. ישנן סיבות רבות בעטיין אימהות ירצו לשמש פונדקאיות כאשר יש להן ילדים ביולוגיים.

עזרה לזוגות שאינם יכולים להביא ילדים לעולם

נשים שמחליטות לשמש כאם פונדקאית, נותנות מענה חשוב ומספק לאנשים שאינם יכולים להביא בדרכים שונות ילדים. בדרך כלל, רוב הזוגות שמתחילים את תהליך הפונדקאות עברו בעבר טיפולי פוריות, אכזבה וכאב. מכאן, שפונדקאות זאת שליחות ועזרה אדירה לזוגות שלא הצליחו להיכנס להריון ולכן, אותן נשים מספקות להם תקווה ואת המתנה להיות מסוגלים להפוך למשפחה.

פן כלכלי

לפני שנכנסים לתהליך, חשוב להבין כמה עולה פונדקאות בישראל. כך, למשל, במסגרת ההסכם שנחתם בין זוג ההורים לאם הפונדקאית, היא מקבלת סכום גדול של כסף, אתו היא יכולה לשדרג את רמת ואיכות חייה. כך למשל, אם פונדקאית בישראל תקבל 150 אלף שקלים ואף יותר במקרים מיוחדים (כמו לידת תאומים, ניתוח קיסרי ועוד מקרים שמזכים אותה בתוספת תשלום).

בחינת חוסן נפשי

 

הבדיקות אותן עוברות הנשים הפונדקאיות כוללים בחינה נפשית, פיזית ובריאותית. על מנת שאישה פונדקאית תוכל למסור את התינוק להוריו, אחרי שסחבה אותו בבטנה, היא צריכה להיות בעלת חוסן נפשי מאוד גבוה. הרגע בו הפונדקאית מוסרת את התינוק לזוג ההורים הוא מאוד קשה ולכן החוסן הנפשי שכרוך בחוויה כזאת מעניקה לה לא רק סיפוק, אלא ראייה אובייקטיבית על עוצמותייך.

קשרים חזקים

 

לא פעם, הקשרים שנוצרים בין האם הפונדקאית לזוגות הוא חזק מאוד. ישנם זוגות שאף יוצרים קשר קבוע עם האם שנשאה את תינוקם. חוויה זאת לא רק מחברת את האם לעצמה, אלא גם למשפחתה שלה.

מה מסבירים לילדים

 

כל הסיבות להיות אם פונדקאית, כפי שפירטנו למעלה, הן טובות ונכונות. אבל לא הופכות את התהליך לקל יותר להבנה עבור ילדים קטנים. הילדים רואים את הבטן הגדלה של אמא ולא בהכרח יכולים להבין עד הסוף את הרעיון שנשים אחרות אולי לא יכולות להביא ילדים לעולם.

חשוב לשבת איתם ולהסביר בסבלנות ובגובה העיניים, לפי גילם, את המשמעות של התהליך. אם הילדים מספיק גדולים ומבינים, הם ישאלו שאלות וירצו לדעת עוד פרטים. חשוב לתת מענה לשאלות שלהם ולשתף אותם בתהליך, אך גם לא להכביד באינפורמציה מפורטת מדיי.

אם נוצר קשר טוב עם ההורים המיועדים, תוכלו להכיר בין הילדים לבין זוג ההורים המיועדים כדי שיקבלו בצורה מוחשית את הרעיון שלילד שגדל בבטן של אימם יש הורים משלו, שאמא עוזרת להם להגשים חלום ועושה מעשה טוב שהם יודו לה עליו לנצח.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
adult-18604_640
שיתוף בפייסבוק
צייצו בטוויטר
שתפו בווטסאפ
כתבות נוספות מהמגזין של קידיפדיה