קקי אצל תינוקות – כמה פעמים ביום והאם יש הבדל בין הצבעים

כמו שכולנו יודעים, הקקי של התינוק יכול להגיד לנו הרבה על הבריאות שלו ועל מצבו הנוכחי, ולכן מדובר בעניין שמומחי ריבם גם ממליצים לעקוב אחריו ולבדוק אותו.

הצבע, המרקים וכמות היציאות של התינוק, חשובות למעקב ויכולות ללמד אותנו הרבה על מצב התינוק ולוודא את בריאותו.

כדי להבין יותר טוב את מצב התינוק שלכם וכדי לעקוב אחרי יציאותיו ולהבין האם הן תקינות – כדאי ללמוד ולקרוא יותר על הצבע, הכמות והמרקים שהרצוי עבור כל גיל וחודש בחיי התינוק שלנו.

לשם כך, לפניכם קצת על קקי אצל תינוקות – כמה פעמים ביום והאם יש הבדל בין הצבעים.

 

מדוע חשוב לעקוב אחרי קקי אצל תינוקות?

הקקי של התינוקות שלנו, יכול לומר לנו המון על מצבם הבריאותי ולוודא את ההתפתחות התקינה שלהם. מעקב אחרי הקקי של התינוקות הוא מומלץ בידי מומחים רבים, שכן מדובר באבן בוחן חשובה שיכולה ללמד אותנו המון על בריאות התינוק, לזהות אצלו רגישויות, אלרגיות וכדומה. בכל גיל וחודש בהתפתחות התינוק, נצפה לצבע, מרקים וכמות יציאות שונה, וכל חריגה מכך, עלולה להצביע שכדאי לבצע בדיקות ולברר מדוע השוני הזה. לכן, בהתאם לגיל התינוק, מומלץ לבדוק בכל חודש מה ההמלצה ומה צבע הקקי וכמות היציאות הבריאה והמומלצת בגיל זה, ובמידה ויש חריגה גדולה מדי – כדאי לבדוק ולבחון את העניין. לעוד מידע מומלץ להיכנס אל – https://www.israelibaby.co.il.

 

כמה פעמים ביום קקי אצל תינוקות מומלץ?

תדירות היציאות יכולה ללמד גם כן האם התינוק במצב בריא, הוא שכמות היציאות שלו חריגה במיוחד מן הנורמה. במקרה כזה מומלץ כמובן לבצע את הבדיקות המתאימות. לכן, כדאי לעקוב אחרי היציאות והכמות שלהן ולזהות האם מדובר בכמות בריאה וממוצעת. בכל שלב בהתפתחות התינוק, כמות היציאות המומלצת היא שונה.

בימים הראשונים ללידת התינוק, הכמות תהא לא סדירה ותשתנה מיום ליום ומתינוק לתינוק עקב ימים של הפרשת מקוניום. בהמשך, בשבועות הראשונים לחיי התינוק הכמות המומלצת היא פעם ביום יומיים. לאחר חודש בחיי התינוק הכמות הממוצעת הופכת לבין פעם בשבוע, לאחרי כל ארוחה.

 

מה אומר צבע הקקי של התינוק?

צבע הקקי של התינוק יכול ללמד הרבה על הבריאות שלו ועל מערכת העיכול שלו גם כן. בימיו הראשונים לחיי התינוק, הקקי יהיה שחור ומבריק, או ירוק כהה. זאת מהסיבה שהגוף של התינוק מתנקה מהמקוניום, ומדובר בהליך תקין לחלוטין ובריא. לכן למרות ומדובר בצבע מחשיד ושחור – זה בדיוק הצבע הבריא שמתאים לתינוק בימיו הראשונים לחייו. רק בהמשך לאחר חמישה ימים מאז הלידה, הקקי יהפוך לרוב לצהוב – ירוק רך וחלק. חשוב לדעת כי המזון של התינוק, ישפיע על הצבע וישנה אותו בהתאם – לכן ככל שמדובר בהנקה בלבד, הצבע יהיה צהבהב ובהיר, וככל שמדובר בתזונה של תמ"ל, הצבע יהיה יותר חום וכהה.

 

פעוט

אז מה היה לנו עד עכשיו?
הורים פלוס ילד
שיתוף בפייסבוק
צייצו בטוויטר
שתפו בווטסאפ
כתבות נוספות מהמגזין של קידיפדיה