4 דרכים להתכונן לבגרות

כל בוגר מערכת החינוך יודע – תקופת בחינות הבגרות היא תקופה לחוצה ועמוסה. היא כוללת בתוכה שינון חומר, תרגולים רבים, פתרון סימולציות, התמודדות עם כישלונות וגם הרגשת סיפוק בעקבות הצלחות. כדי להפוך את תקופת הבגרויות למעט יותר ידידותיות, מומלץ ליישם מספר טיפים אשר יעזרו לכם לשפר את הציונים, את מצב הרוח וגם את ההרגשה הכללית.

פתרון בגרויות משנים קודמות

אחת הדרכים להגיע מוכנים למבחן הבגרות היא לפתור מבחני בגרות משנים קודמות. הסיבה לכך היא, שברוב המקרים סגנון השאלות וניסוחן חוזר על עצמו מדי שנה. לכן, פתרו כמה שיותר מבחנים, ולאחר מכן עיינו בקבצי פתרונות לבגרויות משנים קודמות. כך תוכלו לבדוק את עצמכם, ואפילו לקבל מעין ציון שיהווה עבורכם אינדיקציה לרמת המוכנות שלכם למבחן.

 

תעבדו לפי לו"ז מוגדר מראש

תקופת הבגרויות נמשכת כחודשיים, שבמהלכן תיבחנו ב- 6 עד 12 בגרויות. לאור זאת, מדובר בתקופה עמוסה, שבה לרוב תיאלצו להתמודד עם יותר ממבחן אחד כל שבוע. לכן, מומלץ לערוך לוח זמנים מסודר, ובעזרתו להקצות זמן לכל מקצוע שבו אתם נבחנים. כך תוכלו להיות רגועים, ותדעו שאם תעבדו לפי הלו"ז – תספיקו ללמוד כראוי.

 

איך עורכים לוח זמנים לתקופת המבחנים?

  • שבצו את מועדי המבחנים – מצאו את מועדי הבגרויות לשנה זו, וכתבו אותם בלוח הזמנים שלכם.
  • שבצו פעילויות ואירועים, שלא קשורים בהכרח ללימודים, כמו למשל אירוע משפחתי, פעולה בצופים או בילוי עם חברה, כדי שתדעו שבימים אלה לא תוכלו ללמוד.
  • קבעו כמה זמן תרצו להקדיש לכל מקצוע – למשל לבחינה בהיסטוריה 5 ימים, ולבגרות במתמטיקה שבועיים.
  • שבצו את זמני הלמידה המתאימים.

 

השתמשו באסטרטגיות למידה

שימוש בשיטות למידה שונות יכול לסייע להבנת החומר ולזכירתו. לכל אדם עשויה להתאים שיטה אחרת, כתלות בסוג הלמידה שלו. ישנם עשרות אסטרטגיות למידה, בין הנפוצות ניתן למנות את הבאות:

  • עריכת תרשימי זרימה או גרפים
  • כתיבת סיכומים
  • חיבור שאלות תשובות על החומר הנלמד
  • שינון באמצעות כרטיסיות
  • המצאת סיפורים, שירים ואסוציאציות

 

תזיזו את הגוף

שמירה על רמת פעילות גבוהה במהלך תקופת הבחינות תתרום ליכולת הריכוז שלכם, ובכך היא תייעל את הלמידה שלכם, ותהפוך אותה למשמעותית יותר. מומלץ לבצע פעילות גופנית כמו הליכה, ריצה או ריקוד כפעמיים בשבוע, על מנת לשפר את יכולת הריכוז.

 

לסיכום

הבגרויות מהוות את שער הכניסה לאקדמיה, ולכן אם אתם מעוניינים להמשיך ללימודי תואר, עליכם להשקיע בבחינות הבגרות. גם אם לא למדתם בצורה מיטבית לאורך כל השנה, ניתן למקסם את ציוני הבגרות, גם כמספר חודשים לפני הבחינה עצמה. לכן, יש להתחיל להתכונן לתקופת הבגרויות – פתרו מבחני עבר, השתמשו באסטרטגיות למידה שמתאימות לכם, תלמדו עם חברים ותזכרו לשמור על אורח חיים בריא ולהנות מהדרך.

תלמידה

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
כיתת לימוד
שיתוף בפייסבוק
צייצו בטוויטר
שתפו בווטסאפ
כתבות נוספות מהמגזין של קידיפדיה