הדרכת הורים פרטנית או בקבוצה – מה עדיף?

כמובן שבשביל להיות הורים אין צורך בהוצאת רישיון, תעודות, או הסמכות למיניהם, אין מקום בו לומדים ואין באמת דרך להיות מוכנים למה שעובד לבוא. הרבה פעמים תגלו, שרוב הדברים שעושים בהורות מגיעים ממקום אינטואיטיבי, אבל עדיין, יש כל כך הרבה דברים שעשויים להיות קשים ומורכבים. לכן, תוכלו למצוא היום הדרכות הורים, גם פרטניות וגם בקבוצות, שם תקבלו כלים, הדכה, סיוע, עצות וכל מה שיוכל להקל עליכם ולעזור לכם במסע ההורות שלכם.

 

מתי זה הזמן להיעזר בהדרכת הורים

מומלץ להיעזר באיכויות של הדרכת הורים, בדרך כלל כאשר מגיעים להתמודדות עם קשיים עם הילדים, זה יכול להיות קשיים כבר בגיל ינקות וגם עד גיל ההתבגרות. הדרכת הורים יכולה מאוד לסייע בהתמודדות עם דברים שונים כמו דפוסי שינה בעיתיים, קשיים בנושא גבולות, אלימות בין אחים ובאופן כללי התנהגויות או אוירה משפחתית לא טובה. כשהורה מרגיש בצורף לכלים נוספים, תמיכה רגשית וייעוץ, זה הזמן להיעזר בהדרכת הורים.

 

מה עושים במסגרת הדרכת הורים

יש כל מיני מסגרות שונות, כמו לדוגמא מִשְפּוּחֶה, אשר נותנת ייעוץ והדרכת הורים פרטנית וקבוצתית, אונליין ובקליניקה, משפוחה מתעסקת בכל האתגרים שמשפחה מייצרת: זוגיות, הורות, אחאות, מיניות, התבגרות, פערים בין דוריים, הפרעת קשב, פרידות וכדומה. מקומות כאלו מעבירים הדרכת הורים בשלל דרכים, קורסים, אימונים אישיים, זיהוי מקור דפוסים, טיפול וקידום מודעות הורית, טיפולים מסוגים שונים ועוד.

 

בחירת מטפל וסוג טיפול

בדרך כלל, מבחינת סחירת המטפל, הדרך הטובה ביותר היא לבחור על פי המקצוע וההתמחות שלו. בין אם עובד סוציאלי, מאמן אישי, פסיכולוג חינוכי, או כל סוג שנשמע לכם מתאים ונכון למקרה שלכם. בנוסף, חשוב להתייחס לגילאים של הילדים, יש אנשי מקצוע שונים המתאימים עבור תקופות שונות בגילאי הילדים. מבחינת סוג הטיפול, פרטני או קבוצתי, חשוב להבין שיש איכויות לשניהם, והבחירה צריכה להיות בהתאמה לנוחות שלכם.

 

איכויות של הדרכת הורים בקבוצה

לעבור את ההדרכה הזאת בקבוצה, מגיע עם הרבה איכויות, מתאפשרת יותר לגיטימציה ונוחות לשאול שאלות במרחב, הזדהות עם אנשים שאולי עוברים דברים דומים לכם, עידוד לשיתוף ולמידה מהאחר. בנוסף, מתקיימת תחושת העצמה במקרים רבים, מתוך השיח השיתופי, הרצון לחזק את ההורים האחרים, מביא אתכם לקבלת חיזוקים רבים ועידוד רב שמתבטא אחר כך בכוחות נפשיים להתמודדויות רבות.

 

איכויות של הדרכת הורים פרטנית

יש הרבה דברים שחשוב לעבור עליהם בצורה ממוקדת, אישית, בכדי לקבל את היחס המתאים, הרגישות הנקודתית וההתייחסות לדברים הספציפיים העוברים עליכם ובסיפור שלכם. יש חשיבות רבה לתהליך שהוא אישי, שמתקבל בו יחס אישי ומתאפשר מקום טיפולי, מרחב בטוח ושקט בו מציפים את הדברים הקשים ומקבלים סיוע ממוקד וברור.

 

לסיכום

הדרכת הורים גם פרטנית וגם בקבוצה יכולה להועיל לכם המון בכל מיני היבטים חשובים לקשר שלכם עם הילדים והאווירה השלמה בבית כמשפחה. האיכויות של כל אחד יוכלו לעזור לכם והדבר הטוב ביותר כשנכנסים לעולם הזה, זה להתנסות בסוגים השונים ולראות מה עוזר לכם ומסייע לכם בהתמודדויות שרציתם בצורה המיטבית עבורכם.

אמא וילד

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
אמא אבא וילד
שיתוף בפייסבוק
צייצו בטוויטר
שתפו בווטסאפ
כתבות נוספות מהמגזין של קידיפדיה