5 סיבות לפתוח קופת גמל לילדים

קופת גמל היא כלי חסכוני יעיל לצבירת הון. אנחנו כהורים רוצים לדעת שיש לילדים שלנו הון ראשוני להתחיל איתו את החיים העצמאיים. אמנם קיימת תוכנית "חיסכון לכל ילד" במסגרתה מופרש סכום חודשי של 52 ₪ לקופת חיסכון על שם הילד. התוכנית מחוללת שינוי בתחום. אבל עדיין מדובר בסכום קטן מידי. לכן, ניתנה אפשרות רבה להורים להוסיף ולהפריש עוד 52 ₪ מקצבת הילדים לחסכון של ילדם. למרות זאת, החסכון לא מספק וכדאי לפתוח קופת גמל לחסכון עבור הילדים.

 

למה משתלם לפתוח קופת גמל להשקעה עבור הילדים?

כאמור, תוכנית חיסכון לכל ילד הביאה איתה בשורה. אך למרות זאת, היא לא מספיקה במרבית המקרים. הורים שרוצים לתת לילדם מעבר, חושבים על כך כבר מגיל צעיר ומתחילים לחסוך בקופת גמל להשקעה. קיימות קרנות שונות המנהלות קופות גמל. כשאתם רוצים לפתוח קופה לילדכם בדקו מהם התנאים המוצעים בקופת גמל מובילות כמו קופת גמל להשקעה מור או מיטב דש גמל ופנסיה. כאן נפרט את הסיבות המובילות לפתיחת קופת גמל להשקעה לילדים.

 

חוסכים לעתיד

הסיבה העיקרית לפתיחת קופת חסכון מכל סוג שהוא היא המחשבה על העתיד. אם יודעים על הוצאה משמעותית שהולכת להיות בעתיד ורוצים להתחיל לשלם אותה כבר מגיל צעיר כדי להקל על העומס, פותחים עבורה קופת חסכון.

 

מחנכים לכלכלה נבונה

כולנו מכירים את הטענה ש "כשרוצים שהילד יפנים משהו, הוא צריך להתחנך עליו כבר מקטנות". לא באנו לדון כאן בסוגיות חינוכיות אך כן לתת נקודת מבט לחינוך כלכלי יעיל מגיל קטן. הילד לומד את משמעות החסכון והיערכות הכלכלית מגיל צעיר. ילדים שקיבלו חינוך כלכלי מגיל קטן למדו להבין את כדאיות החסכון וההתנהלות הנכונה במישור הכלכלי.

 

מגדילים את הפנסיה העתידית

כספי חסכון שנחסכו בקופת גמל להשקעה הם ניידים. כך תוכלו לנייד כספים מקופה לקופה בקלות ובמהירות. כספי קופת גמל ניתנים להעברה לקופת הפנסיה של הילד בהמשך וממילא צבירת קרן הפנסיה עולה משמעותית. צבירה שעולה מגדילה גם את הקצבה החודשית העתידית בתקופת הפנסיה. על אותו רעיון ניתן להעביר רק חלק מכספי הקופה לקופת הפנסיה ולהשתמש ביתרת הכסף למטרות שונות עבורן נחסכו הכספים.

 

בוחרים קופת נזילה וניידת

קופת גמל להשקעה היא קופה נזילה בה תוכלו למשוך את כספי החסכון בכל רגע שתרצו. בקופות חסכון אחרות תצטרכו לשלם קנסות על פירעון מוקדם לפני התאריך שנקבע. אך במשיכת כספים מקופת גמל להשקעה, לא תצטרכו לשלם עמלה מלבד המס על הרווחים המתקבלים מהחסכון. בנוסף קופה כזו מאפשרת התניידות ממסלול למסלול וכו'

 

בוחרים אפיק חסכון גמיש

קופת גמל להשקעה נתונה לשינויים בכל רגע נתון. באפשרותכם להחליט על שינויים בגובה ההפקדה, תדירות ההפקדה ועוד. החסכון בקופת גמל להשקעה מאפשר גמישות ורוגע להורים. הם יודעים שגם אם הם לא יוכלו לשלם, החסכון ימשיך להצטבר למרות תקופה של חוסר הפקדות.

מטבעות

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
מחשבון
שיתוף בפייסבוק
צייצו בטוויטר
שתפו בווטסאפ
כתבות נוספות מהמגזין של קידיפדיה