אז איך לבחור שמות לבנות מתוך מאגרי שמות?

לצד ההריוניות שיודעות כבר שנים איך הן יקראו לבת שלהן, ישנן אלו שמגיעות להחלטה הסופית רק בבית היולדות (ולעתים, רק אחרי הלידה!). אין כמעט הריונית שלא מסתייעת בספרי השמות לבנים ולבנות, שזמינים ברחבי הרשת וגם ברשתות התינוקות הגדולות.  

אז ספר שמות – יש! ועכשיו, קחי איתך לדרך כמה טיפים מעולים שיאפשרו לך ולבן זוגך ליהנות מתהליך רומנטי, מעצים, הורי ומרגש. אז איך בוחרים שמות לבנות מתוך ספר שמות? בדיוק כך:

לפני הכל: מתי כדאי להתחיל לחפש שם?

מדובר ללא ספק על שאלות השאלות. התשובה? לא ממש חד משמעית. ישנן הריוניות שמתבשלות באופן טבעי עם שמות לאורך תקופת ההיריון, בעוד ישנן אלו שלא משקיעות בהם מחשבה, זאת מתוך אמונה פנימית כי "השם יגיע כשהתינוקת תגיע". בכל מקרה, כדאי שלא לחכות לרגע האחרון, אלא להתחיל ולהתעניין אודות שמות אפשריים בחודשי ההיריון הראשונים. מדוע?

  • יש לך יותר זמן להיחשף לשמות ו"להתבשל" עם כל שם, עד שמצאי את השם האחד!
  • "מסע" חיפוש השם הוא תהליך מהנה! אל תמנעי אותו מעצמך ומבן זוגך
  • הגעת לחודש תשיעי ואין לך אפילו רעיון לשם? ישנה סבירות כי תחושי מתוחה ולחוצה, וחבל

טיפ מספר 1: הקדישי לכל אות בספר השמות לפחות יום אחד

ישנן נשים שמדפדפות בספר השמות בצורה חופשית במטרה לצוד שמות, וגם כאלו שעוברות על כל שם – לאט, ביסודיות ולפי סדר הא' ב'. ההמלצה אליך? הקדישי לכל אות בספר השמות לפחות יום אחד. עם דפדוף רנדומלי בספר השמות – מעמוד 20, אל עמוד 50 ואז עמוד 17, הסבירות כי אכן תעברי על כולם ביסודיות, לא גבוהה. מעבר על השמות בספר לפי סדר הא' ב' – היתרונות: 

  • חיפוש השם מתבצע בצורה יסודית
  • את עוברת על כל השמות בספר 
  • התהליך – מהנה, נעים ורגוע יותר

טיפ מספר 2: סמני את השמות האהובים עליך

מטבע הדברים, יהיו שמות לבנות שירגשו ויאירו את עיניך מאושר, וגם שמות שלא יפעילו אצלך רגש חיובי. חשוב מאד שתהליך חיפוש השם יהיה אקטיבי, ולכן חשוב שתסמני את כל השמות שאהבת. ההמלצה החמה היא שלא להסתפק רק בסימון השם, אלא להעתיק אותו לתוך מסמך חדש שתפתחי במחשב. כך, לא תצטרכי לשוב ולדפדף בספרי השמות העבים, אלא שתהיה לך גישה נוחה וקלה לשמות שאהבת.

טיפ מספר 3: צמצום השמות

סביר כי לאחר מעבר על כל השמות – מא' ועד ת', תהיה לך רשימה של 10 שמות לערך (לעתים קצת יותר ולעתים קצת פחות). בשלב זה, מומלץ מאד שתדרגי את השמות – מהשם האהוב עליך ביותר ולשם שהכי פחות נוגע בך. המטרה היא לצמצם את הרשימה ולהגיע ל-5 שמות סופיים, עם התכווננות ל-3 שמות בלבד. ככל שיהיו פחות שמות ברשימה הסופית המצומצמת, כך יהיה לך קל ופשוט יותר לקבל החלטה.

טיפ מספר 4: הפסקה יזומה

את ובן זוגך השקעתם ימים, שבועות ואולי אפילו חודשים בחיפוש שם מתוך ספר שמות לבנות? זהו הזמן לשחרר. השמות הסופיים גם כך פועמים בליבך ומעוררים בך התרגשות, כך שאין כל צורך להתעסק בהם בצורה אקטיבית ויזומה ("נו, אז איך נקרא לה?", "מוכרחים לבחור כבר שם!"). תראי בעצמך, כי מבלי שאת מתכננת יגיע הרגע שבו תרגישי את השם הנכון – הוא יבלוט מעל כולם, ישמח וירגש אותך כמו שאף אחד מהשמות האחרים לא.

מה עוד חשוב לדעת לקראת בחירת השם לתינוקת?

  • תהליך בחירת השם הוא תהליך פרטי שלך ושל בן זוגך בלבד
  • חשוב שלא את ולא בן זוגך תרגישו כי התפשרתם – בחרו בשם ששניכם אוהבים
  • מדובר על חלק מרגש ובלתי נפרד מתקופת ההיריון, אל תשכחו ליהנות…
אז מה היה לנו עד עכשיו?
namebaby
שיתוף בפייסבוק
צייצו בטוויטר
שתפו בווטסאפ
כתבות נוספות מהמגזין של קידיפדיה