חשיבות הקשר בין כלבים לילדים

ילדכם לא מפסיק לבקש ממכם לאמץ כלב? לפני שאתם ממשיכים לסרב לבקשתו, כדאי שתדעו כי קיימת חשיבות גדולה לקשר בין כלבים לילדים, נוסף על החוויה וההנאה של הילד ממשחק עם הכלב שיהיה לו. הקשר שנוצר בין כלבים לילדים הוא ייחודי ואיכותי כיוון שלכל כלב יש שלל תכונות חיוביות כמו נאמנות, אמפטיה, סבלנות, הקשבה וגם הבנה שאלו עשויות להשפיע באופן חיובי על הילדים, ולעודד אותם לשינוי ושיפור של התנהגויות ועוד שלל יתרונות נוספים במישורים אחרים עליהם נרחיב במאמר הנוכחי.

כלבים מסייעים לטפל בקשיים רגשיים

הרבה מאוד ילדים חווים קשיים רגשיים כאלו ואחרים במהלך שנות ילדותם – אם זה כתוצאה מחוסר ביטחון ליצור קשרים חברתיים בכיתה, חוסר יכולת להתרכז בכיתה במהלך שיעור, קושי בהתמודדות עם כישלונות לאחר קבלת ציון נמוך במבחנים, התמודדות עם דחייה חברתית, וגם התמודדות עם כעסים ורגשות המופנים כלפי ההורים, מורים והסביבה הקרובה.

לרוב ילדים שעוברים קשיים רגשיים יתקשו לשתף את הורים והחברים בדברים שהם חווים, אך כאשר מדובר על בעל חיים כמו כלב שאיננו מדבר אך מסוגל להביע רגשות חיבה ואהבה ללא תנאים – הילדים ירגישו הרבה יותר בנוח "לשחרר" את אשר הנמצא על ליבם, ובאמצעות דיבור אל הכלב ותחושת הקירבה אליו הם יצליחו להתמודד עם הקשיים השונים.

כלבים מלמדים את הילדים מהי אחריות

כדי להיות בעלים של כלב צריך לדעת אחריות מהי, כיוון שכלב איננו יכול לדאוג לצרכיו הבסיסיים אם כדי לאכול, לשתות, לעשות צרכים מחוץ לבית וכו' מבלי שבעליו ידאג לו ויעניק לו את כל הדברים הללו. משום כך ילדים עם כלבים למדים מגי צעיר מאוד מהי אחריות ומה החשיבות בה, זאת באמצעות חוויה כיפית ומלמדת המעניקה להם את הכלים להתמדה, דאגה לאחר, עצמאות ועוד.

כלבים מעודדים ילדים לתנועה וספורט

כלבים מטבעם הם בעלי חיים אנרגטיים מאוד, ובין התחביבים האהובים עליהם קיים כמובן תחביב המשחק המשלב ריצה ותפיסת כדור. כיוון שכלבים מוכרחים לפרוק אנרגיה לפחות פעם ביום, הילדים יוכלו לשחק יחד איתם מדי יום ולשמור על פעילות גופנית ותנועה תוך כדי משחק חווייתי ומהנה עם כלביהם. כדי לשמור על בטיחות הילדים והכלבים, חשוב ללמד אותם מתי ובאילו מקומות הם יכולים לשחק ולרוץ יחד, ומתי ניתן לשחרר את הכלב מהרצועה שלו לצורך המשחק יחד.

כלבים משפרים יכולות קשב וריכוז אצל ילדים

מגע הליטוף שהילדים מעניקים לכלבם האהוב מסייע להשרות רוגע עליהם, ובכך מצליח למתן גם ילדים היפראקטיביים שאינם מסוגלים לשבת בנחת כדי לעשות שיעורי בית, להקשיב בכיתה במהלך השיעור ובאופן כללי לסגל יכולות ריכוז וקשב לצרכיהם הלימודיים. כלבים מסוגלים לזהות מצבים רגשיים אצל בני אדם ויודעים להגיב אליהם בהתאם, כך כשהילד מראה קושי בהירגעות וישיבה מתונה לצורך לימוד, הכלב יידע מתי להתיישב לידו כדי לאלץ את הילד ללטף אותו ולשבת בנוחות וכך לסגל לעצמו יכולות ריכוז.

כלבים מעניקים תחושת ביטחון לילדים

אחת מהתכונות החיוביות של הכלבים היא נאמנות ללא גבולות, שזוהי תכונה מצוינת לצורך הענקת ביטחון לילדים שאינם רוצים להרגיש שהם לבד אם בגלל שאחד מההורים עובד עד שעות מאוחרות, אחד מהאחים מתגורר בחו"ל או משרת בצבא וחוזר לעיתים רחוקות הביתה, או אפילו כאשר הילד חווה דחייה חברתית ומרגיש בודד ללא חברים. בנוסף להעצמת תחושת הביטחון הרגשי לילד, הכלב מעניק לו ולמשפחה תחושת ביטחון פיזית כיוון שהם נאמנים לבעליהם ושומרים עליהם ועל ביתם מפני אנשים זרים.

המאמר נכתב באדיבות טופדוג
https://www.topdog.co.il/

אז מה היה לנו עד עכשיו?
pexels-alexandru-rotariu-733416 (1)
שיתוף בפייסבוק
צייצו בטוויטר
שתפו בווטסאפ
כתבות נוספות מהמגזין של קידיפדיה