צעצועים מומלצים לילדים מגילאי שנה ומעלה

התינוק הקטן שלכם כבר לא כל כך קטן, ולאט לאט אתם רואים כיצד הוא גדל, מתפתח ולומד לעשות דברים בכוחות עצמו. השליטה של פעוטות על גופם היא חשובה לצורך המשך התפתחות תקינה, ולכן מומלץ לעודד אותם להמשיך ולחקור את גופם ודברים שנמצאים סביבם באמצעות משחקים כיפיים. לרוב כשמגיעים לחנות צעצועים קל ללכת לאיבוד בין שלל הצבעים, צעצועים ומוצרים שנמצאים על המדפים – ולכן המאמר הנוכחי יעשה לכם ההורים מעט סדר בצעצועים המומלצים ביותר עבור פעוטות מגיל שנה.

פאזלים לפעוטות

הרכבת פאזל מאפשרת לפעוט לפתח את יכולת החשיבה והתפיסה החזותית, ממש כמו שאנו המבוגרים אוהבים מדי פעם להרכיב פאזלים של אלפי חלקים קטנטנים וליהנות מתחושת הסיפוק לאחר סיומם. עבור ילדים בגילאי שנה מומלץ לרכוש פאזלים מותאמים לגילם, כאלו הדורשים הרכבה של חלק אחד או שתיים בלבד כדי לא לאתגר אותם יתר על המידה, וכך שיאבדו עניין מהמשחק. כדאי להעדיף פאזלים עם דמויות מעניינות כמו חיות חווה, כלי תחבורה וכו' וכן פאזל ייעודי לידיים קטנות המאפשר אחיזה נוחה של חלקי הפאזל.

משחקי מים

ילדים ופעוטות אוהבים מים, ולכן בעונת הקיץ מומלץ מאוד לחשוף אותם אל משחקי מים שגם יכולים לשפר את היכולות המוטוריות והקוגניטיביות שלהם נוסף על הנאה ושעשוע מהמים שמצננים אותם. ניתן למצוא צעצועי מים הכוללים התזה של מים אל פתחים וחורים ייעודיים המתיזים מים חזרה, משחקי הרכבה של דמויות שניתן לשחק איתם במים, סידור צורות או קוביות העמידים במים ואפילו צבעי מים שניתן לקשקש איתם באמבטיה ללא חשש מלכלוך שיישאר.

משחקים סימבוליים

אלו משחקים "בכאילו" האהובים במיוחד על ילדים, בעיקר ילדים מעל גיל שנה וחצי שאוהבים להשתמש בדמיון שלהם. משחקים כאלו יהיו משחקים עם בובה אליה הילד נקשר רגשית ודואג לה כמו לאחות – משכיב אותה לישון, נותן לה לאכול ולשתות ואפילו מחליף לה טיטול. משחקים נוספים יכולים להיות כאלו המדמים הכנת אוכל במטבח, בנייה ותיקון של דברים וכו'.

כלי תחבורה לילדים

בגילאי שנה ומעלה הפעוטות כבר רוכשים יכולת יציבה טובה יותר, ולכן מגיל זה כדאי לחשוף אותם אל כלי תחבורה כיפיים שעליהם הם ישמחו לרכב באופן עצמאי או באמצעות עזרתו של ההורה. לגילאי שנה יכולים להתאים מכוניות הבימבה האהובות שמקנות יציבות וביטחון לילד, ואילו מגילאי שנתיים ומעלה אופני איזון או קורקינטים לילדים יוכלו להיות כלי תחבורה מצוינים עבורם. באמצעות כלי תחבורה המיועדים לילדים הפעוטות יוכלו לרכוש את המיומנויות הדרושות לרכיבה על אופניים, וגם ישפרו את היכולת המוטורית באמצעות רכישת יכולות איזון ושמירה על קואורדינציה במהלך הרכיבה.

משחקי יצירה

בגילאים אלו ילדים אוהבים לגלות דברים באמצעות הידיים שלהם, לכן הם רוצים לנגוע בכל דבר שהם רואים גם אם מדובר על משהו מסוכן כי הם עדיין אינם מודעים לסכנות הרבות הקיימות מסביב. משחקי יצירה יוכלו להעניק לילדים שעות של הנאה ומשחק, אם באמצעות קשקוש על גבי דפים עם צבעי פנדה או צבעי גיר, צביעה בצבעי גואש או צבעי מים, חיתוך ורידוד של בצק משחק צבעוני ובטיחותי, וגם קילוף והדבקת מדבקות על חוברות ודפים.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
Depositphotos_9515610_s-2019 (1)
שיתוף בפייסבוק
צייצו בטוויטר
שתפו בווטסאפ
כתבות נוספות מהמגזין של קידיפדיה