קורס הדרכת הורים פרונטלי ואונליין – יתרונות לכל צד

שוקלים להצטרף לקורס הדרכת הורים? היום עומדות לפניכם האפשרויות לעבור קורס פרונטלי וקורס אונליין. מהם היתרונות ומהם החסרונות של כל אחת מהאפשרויות? על כך בכתבה הקרובה.

קורס הדרכת הורים יעניק לכם כלים לליווי באופן פרטני וקבוצתי. במהלך הלימודים תכירו את עולמו של הילד, תבינו את האופן בו הוא חווה את העולם, תלמדו כיצד להדריך את ההורים וכל זאת תוך העצמתם ושמירה על כבודו העצמי וביטחונו של הילד.

העבודה עם המשפחות בעלת משמעות רבה. הליווי וההדרכה מתחילים להשפיע לאחר מפגש אחד או מפגשים ספורים והסיפוק של כל הצדדים גדול. כדי להצליח במשימה ולעבור את ההכשרה, על המועמדים להיות בעלי רקע מתאים, מתחום החינוך, מדעי ההתנהגות או מדעי החברה. אלו אשר יצטרפו לקורס יוכלו לבחור לעבור אותו באופן פרונטלי או אונליין.

היתרונות של לימודים פרונטליים

הלימודים הפרונטליים מוכרים לכולנו. הם מתבצעים בקבוצה, מול המרצה ומאפשרים מעבר לקבלת הידע הרב גם לפתח קשרים חברתיים. לחלק מהמשתתפים קל יותר לשאול שאלות שהמרצה עומד מולם ועבורם הלמידה תהיה משמעותית יותר באופן פרונטלי. 

היתרונות של לימודי אונליין

לימודי אונליין מאפשרים למועמדים המתגוררים רחוק וכאלו שמסיבות שונות לא רוצים לצאת מהבית, להצטרף לקורס. מערכי השיעור זהים, אך אין צורך לנסוע אליהם ואפשר לשאול את כל השאלות גם דרך המחשב. בשנים האחרונות יותר קורסים מציעים אפשרות של למידה מרחוק, מה שגם פותח יותר אפשרויות וגם יכול לחסוך זמן רב. 

קצת על הכשרת הדרכת והנחיית הורים

קורס הכשרת מנחי הורים מכשיר מדריכים לעבוד עם הורים במסגרת קבוצתית ופרטנית. הקורס מעניק לאנשי המקצוע כלים לעבודה עם התמחות בעבודה עם משפחות אשר מתמודדות עם אתגרים וקשיים. אל הקורס יכולים להצטרף בעלי רקע מתאים ואלו שעברו את הריאיון. 

הדרכת הורים היא עבודה מעשית. המשתתפים לומדים כיצד לעבוד עם המשפחות, לשתף, להכיל ולעזור להורים לבנות את הגבולות הנדרשים במסגרת המשפחתית. זאת לצד כיבוד הילד ושמירה על ביטחונו האישי. המטרה היא להעביר להורים את המסרים בדרך הנכונה כך שהם יצליחו להשיג שיתוף פעולה וליהנות מגידול הילדים.

קורס הדרכת הורים לגיל הרך מתמקד בהדרכה להורים לילדים מגיל שנתיים ועד 9. להורים יש את הכוח לשנות ולהשפיע על הילד, הן מבחינה התפתחותית והן מבחינה רגשית. סיוע, הדרכה וליווי יכולים להוביל לשינוי משמעותי עבור הילד והמשפחה. ילד שגדל בסביבה שמאפשרת לו לגדול בבטחה, אך עם גבולות והכוונה, יהיה בטוח, אמפתי ויהיה מאושר יותר.

ללמוד מהטובים ביותר, בכל דרך

את הדרכת ההורים אפשר ללמוד באופן פרונטלי ובלימודי אונליין. שתי הדרכים מאפשרות למשתתפים לקבל ידע מקיף שיוציא אותם לעבוד מול הורים כשיש בידיהם הכלים הטובים ביותר לעסוק בתחום. המשתתפים יכולים לשאול שאלות, לחקור, להתעניין ובסיום הקורס הם יעברו הליך התמחות שיכלול התנסות מעשית בעבודה מול משפחה.

הקורסים להכשרת מנחי הורים והנחיית הורים לגיל הרך מתקיימים במכללת עידן ההורות. המכללה מכשירה אנשי מקצוע בתחום ההורות והמשפחה והיא מתמחה במתן ייעוץ למשפחות וזוגות. בסיום הקורס והסטאז' מקבלים הבוגרים תעודה בתחום הייעוץ. 

גישת ההנחיה ייחודית לרשת ומתבססת על פיתוח יסודות האינטליגנציה הרגשית תוך דגש על פיתוח היכולת לראות את נקודת המבט של האחר. הלימודים מתקיימים באופן פרונטלי ואונליין, לבחירת המשתתפים.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
123rf
שיתוף בפייסבוק
צייצו בטוויטר
שתפו בווטסאפ
כתבות נוספות מהמגזין של קידיפדיה