שתפו את ילדיכם בתהליך בחירת השם לתינוק החדש במשפחה!

בהיריון הראשון, חלקתם את ההתרגשות שלכם זה עם זו. כעת, כשאתם כבר משפחה קטנה, יש עוד מישהו אחד ששמח בשמחתכם ומתרגש בהתרגשותכם: ילדכם! בהריון הראשון, בחירת השם הייתה פרויקט זוגי-משותף שלכם בלבד. כעת, תוכלו להסתייע בעצתו הכנה והאוהבת של מי שאתם הכי אוהבים – הילד שלכם. 

המון פעמים "ההברקות" ו"הפיצוחים" בכל הקשור לשמות לבנים, יגיעו מהילדים שלכם. איך זה קורה? במסגרת החינוכית שלהם – בגן או בבית הספר, הם נחשפים להמון שמות עדכניים, מעניינים ויפים: של חבריהם, של האחים של החברים, המורים וכיוצא בזה. התשובה לשאלה שתפנו לילדכם "איך תרצה שנקרא לאחיך הקטן?", עשויה להפתיע אתכם ולאפשר לכם להפסיק את החיפושים…

שיתוף הילד בתהליך, מבורך! עם זאת, מתי הוא עלול להיות בעייתי?

כמעט תמיד, ההורים משתפים את ילדיהם (כל עוד הם מספיק גדולים כמובן), בשמות שהם מתלבטים לגביהם. מאחר והציפייה לתינוק החדש במשפחה היא ציפייה משפחתית, השיתוף הזה נעים, מעצים ומלכד את המשפחה. אז מתי בעצם השיתוף הזה יכול להיות מעט בעייתי? כשילדכם מביע את חיבתו לשם מסוים, אך בסופו של דבר אתם מחליטים לבחור בשם אחר. הילד (בהתאם לגילו ובגרותו כמובן), עלול להיעלב ולפרש את בחירתכם כחוסר התחשבות בדעותיו.

איך להבטיח כי בחירת שמות לבנים עם הילדים תוכתר כתהליך נעים?

  • במידה וילדיכם קטנים מדי, חסכו מהם את ההתלבטויות שלכם והפתיעו אותם עם השם הנבחר באירוע הלידה
  • שקפו בפני הילד כי אתם מעוניינים לשמוע את דעתו והעדפותיו, אך הבחירה הסופית תהיה שלכם
  • בחרתם בשם אחר מזה שילדכם רצה? נמקו בפניו את החלטתכם, כך שהוא ירגיש בכל זאת שותף מלא לתהליך

"אני אוהבת את השם, בעלי קצת פחות"

לא משנה באיזה שם תבחרו בסופו של דבר, הרי שישנו כלל אחד שאתם צריכים להתחשב בו ולהתחייב אליו: השם שתבחרו יהיה שם ששניכם אוהבים באותה המידה. מיותר לציין כי ישנם אלפי שמות לבנים. האם קשה למצוא שם ששניכם אוהבים? תתפלאו, אך לא. מה שעלול להיות קשה הוא התהליך עצמו, ולכן חשוב שתראו בו מהרגע הראשון תהליך זוגי, רומנטי, משפחתי ומעצים. בחרו שם שהחיבור הרגשי שלכם אליו חזק – שם שתהיו גאים בו, שתאהבו לומר אותו ותאהבו לכתוב אותו.

טיפים לבחירת שמות לבנים– גזרו ושמרו:

  • ספר שמות בנים – נכון לכתיבת שורות אלו, הדרך היעילה ביותר לחיפוש שם היא ספר שמות לבנים. ישנם זוגות שנרתעים מפתיחת הספר העבה, אך החיפוש פשוט וקל משתוכלו לדמיין. אינכם נדרשים לעבור שם אחר שם, אלא לסרוק בעיניכם את השמות ולסמן את אלו החביבים עליכם. בחירת שם מגיעה בסופו של דבר מהבטן ומהרגש, לא מהראש. ולכן, אינכם צריכים לנתח כל שם ושם, אלא פשוט לתת לתחושות הפנימיות שלכם להוביל אתכם.
  • בחירת שם בסוף חודש תשיעי? קצת פחות מומלצת – המון זוגות מאמינים כי השם המתאים לילדם יגיע אליהם באופן טבעי, מבלי שהם יצטרכו להשקיע מאמצים אקטיביים בחיפושו. ואכן, לעתים זה קורה, בעיקר לאחר הלידה כשרואים את התינוק ו"מרגישים" את השם הנכון לו. עם זאת, כדאי להגיע אל בית היולדות לאחר שיש לכם לפחות 2 שמות אופציונליים. 
  • הדעות של החברים הטובים שלכם? לא רלוונטיות במקרה הזה – זה לא שלחברים שלכם אין המלצות ועצות טובות, אלא שהמלצתם על שם מסוים פשוט לא רלוונטית. תהליך בחירת שם הוא תהליך אישי-זוגי-משפחתי שרק אתם והיקרים לכם צריכים לקחת בו חלק. השמות שחבריכם אוהבים משקפים את עולמם הפנימי, לא את עולמכם.
אז מה היה לנו עד עכשיו?
שמות לבנים
שיתוף בפייסבוק
צייצו בטוויטר
שתפו בווטסאפ
כתבות נוספות מהמגזין של קידיפדיה