שבוע 6

שבוע 1

שבוע השישי להריון – השבוע האחרון לחודש הראשון

בשבוע השישי להריון, את עדיין לא נראית בהריון, כך שקל לך לשכוח למה את חווה כל מיני תסמינים. גם אם לא רצת מרתון במשך היום, ולא עשית שום דבר יוצא דופן, את מרגישה שאת חייבת לנמנם, כמה שיותר.

חודש 1

סטטוס שבוע 6

  • שבוע 6
  • חודש 1
  • טרימסטר 1

בואי נבין מה זה אומר בדיוק עליך

הבחילות וההקאות גוברות השבוע, והלילות הופכים להיות יותר מורכבים. פתאום מתעורר גם חשק העז למאכלים שפעם לא נגעת בהם, אבל רוב הזמן את מרגישה בסדר, עדיין נרגשת ומצפה.

הנה מה שמצפה לך

חשוב להיבדק אצל הרופא, להתחיל להבין מה מצפה לך במהלך ההיריון, להכיר קצת את התינוק שלך, ולשמור על בריאותך. זה גם הזמן להתחיל לסייר באגפי יולדות בבתי חולים שונים, להחליט על סידורי הלידה, ולהיפטר מכמה מיתוסים מיותרים לחלוטין. למשל:

את לא אוכלת בשביל שניים

ההמלצה היא לאכול מנות קטנות לעתים תכופות. זה הרגל אכילה חדש שיכול להיות קצת מורכב עכשיו, כשגופך שולח אותות, כמו בחילות, אבל את לא יכולה להרשות לעצמך להיות רעבה, ולכן אכילה במנות קטנות ותכופות מסדירה את התזונה הבריאה שלך.

חשוב להיפטר מיד מהרגלי אכילת מזונות מהירים, כמו למשל מזונות מוכנים או חטיפים עתירי שומן  באמצע הלילה. לכי לסופרמרקט וקני אוכמניות, תפוחים, אגסים, ענבים שחורים, גבינות, קרקרים מחיטה מלאה, יוגורט ודגנים מלאים של סובין. את תהיי גאה בעצמך על הצעדים הקטנים שישפיעו על בריאות התינוק שלך.

התחילי לחיות בריא

אם לפני ההיריון עישנת ושתית אלכוהול מדי פעם, זה הזמן להפסיק לעשן לגמרי, להימנע מאלכוהול, ולהתחיל לישון טוב.

נכון, הריון הוא לא מחלה, אבל זה לא אומר שאת צריכה לקחת על עצמך יותר מטלות בעבודה או בבית. הקפידי להירגע לעתים קרובות יותר, ולנוח בכל פעם שאת יכולה, וכמובן ליהנות.

להגיע מוכנה לבדיקה

בשבוע זה, יש לך בטח מיליון שאלות, ולכן חשוב שתגיעי מוכנה לבדיקה אצל הרופא. כתבי את כל השאלות שלך, והשתדלי לקבל מהרופא כמה שיותר תשובות. בשבוע השישי להריון כבר אפשר לעבור בדיקת אולטרסאונד, והרופא יכול לראות את העובר ולהשמיע פעימות לב.

אבל גם אם אי אפשר יהיה עדיין לראות או לשמוע את העובר, אל תיבהלי, בתוך כמה ימים תוכלי להגיע לבדיקת אולטרסאונד נוספת ולהכיר את התינוק שלך.

שבוע 6 1

כך זה נראה מקרוב יותר

הריון לפי שבועות וחודשים